Jak pracuję
W ramach zajęć prowadzę diagnozę oraz terapię logopedyczną i neurologopedyczną dzieci z różnymi zaburzeniami mowy i komunikacji, w szczególności z opóźnionym rozwojem mowy, afazją, zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Terapia logopedyczna poprzedzona jest rzetelną diagnozą problemów moich pacjentów.
Zajęcia terapeutyczne prowadzę z zastosowaniem różnorodnych metod m.in. w oparciu o „Metodę Krakowską”. Uwzględniają one indywidualne potrzeby i zainteresowania małych pacjentów dzięki czemu są ciekawe i atrakcyjne dla dzieci.
Doświadczenie
Doświadczenie zawodowe uzupełniam poprzez udział w wielu kursach i szkoleniach m.in.:
Rola powięzi w pracy logopedy
"Wybiórczość pokarmowa u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej”
Terapia sensomotoryczna i korekta dysfunkcji ustno-twarzowych - moduł I
„Zadaje pytania, komentuje, opowiada. Terapia funkcji komunikacyjnych dzieci z ASD
"Zaburzenia i dysfunkcje stawów skroniowo żuchwowych - wybrane manualne techniki terapii.
Wybiórczość pokarmowa u dzieci ze spektrum autyzmu.
Diagnoza skróconych wędzidełek jamy ustnej w aspekcie logopedycznym
Praksja oralna, kinestezja artykulacyjna- główne trudności i postępowanie terapeutyczne krok po kroku.
Fizjologiczna terapia miofunkcjonalna (terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodową)
Opóźniony rozwój mowy. Kreatywne postepowanie logopedyczne
Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu (Centrum metody Krakowskiej)
Specjalne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne uczniów z zaburzeniamiprzetwarzania słuchowego
Strategie sensoryczne w rozwoju mowy i zaburzeniach komunikacji słowno-językowej”
Stymulacja traktu ustno - twarzowego
Dziecko z dysleksją, dysgrafią, dysortografią- jak je rozpoznać, jak pomóc?
Fizjologiczna metoda terapii zburzeń ustnej fazy połykania i oddychania u dzieci od 3-4 roku życia z dyslalią obwodową
Afazja – dzieci. Niedokształcenie mowy o typie afazji u dzieci. Diagnoza i terapia
Masaż logopedyczny od podstaw – podejście praktyczne
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) (Centrum Metody Krakowskiej)
Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (Centrum Metody Krakowskiej)
Dyslalia ankyloglosyjna – o krótkim wędzidełku języka, wadliwej wymowie i skuteczności terapii
APD – diagnoza i terapia zaburzeń przetwarzania słuchowego jako nowe spektrum zaburzeń na poziomie CUN
Afazja terapia pacjentów, analiza wybranych zespołów neurologicznych, analiza przypadków, warsztaty neurologopedyczne
Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych
Diagnoza i terapia jąkania i innych zaburzeń płynności mówienia (I stopień)
Terapia jąkania i innych niepłynności mówienia z uwzględnieniem konsekwentnej współpracy z rodziną (II stopień)
Opóźniony rozwój mowy
Skuteczne metody pracy z dzieckiem z wadą wymowy
Profil psychoedukacyjny (PEP-R) E. Schoplera w diagnozie i terapii dziecka z ASD
Integracja Sensoryczna – wykrywanie zaburzeń i zasady prowadzenia terapii
Wybrane metody i techniki behawioralne do pracy rewalidacyjnej z dzieckiem niepełnosprawnym
Dzieci i młodzież z Autystycznym Spektrum Zaburzeń (ASD) - strategie diagnostyczne, edukacyjne i terapeutyczne
AAC Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się
Autyzm. Rozwijanie komunikacji u osób z autyzmem
Terapia ręki I i II stopnia